Noul ambasador al Franţei în România: "Am avut marele noroc de a-l cunoaşte personal pe Nelson Mandela"

Excelenţa Sa, Philippe Gustin

Philippe Gustin este noul ambasador al Franţei în România. Dincolo de rigiditatea unui ambasador foarte serios şi cu o artă retorică foarte bine pusă la punct, am cunoscut un om simplu, modest şi plin de entuziasm. Chiar dacă era grăbit să prindă avionul de întoarcere spre Bucureşti, Excelenţa Sa mi-a răspuns la curiozitatea pe care mi-a stârnit-o CV-ul personal. Vorbeşte într-un ritm alert o franceză curată şi cunoaşte destul de bine româna, destul ca eu să-fi zis la final Merci, iar el să-mi răspundă cu Mulţumesc!





A fost fericitul promoţiei Nelson Mandela de la ENA (l'Ecole Nationale d'Administration)


 Ce înseamnă promoţia Nelson Mandela? Am citit în Cv-ul Dvs şi eram curioasă. L-aţi cunoscut?


Am fost delegat de promoţia mea de la Şcoala Naţională de Administraţie pentru a-i reprezenta.  Am avut marea ocazie şi marele noroc de a-i ura bun venit lui Nelson Mandela, de a-l servi şi să pot spune că acest mare om a pus mâna pe umărul meu. A venit în întâmpinarea promoţiei noastre. Mare om, un domn !


O amintire legată de el sau ce vă amintiţi de atunci?

Da, în primul rând, a fost, pentru noi toţi, studenţii străini, centrul atenţiei. A fost un moment unic- 
11 decembrie 2000, când ne-a ţinut un discurs foarte bogat. Ne-a povestit despre istoria personală, despre viziunea asupra lucrurilor. Îmi amintesc de el că era într-o formă bună şi într-o formă intelectuală foarte bună.


Aţi reuşit să vă faceţi o părere despre presa românească?

Da, citesc presa româneasca în fiecare zi, în limba română. Mi se pare foarte bogată în titluri şi subiecte în comparaţie cu presa franceză.  Am mai înţeles că numărul oamenilor care citesc presa scrisă este mai mic decât al celor care sunt adepţii audiovizualului, mai ales că sânt atâtea canale TV, fiecare cu particularitatea sa. Este foarte interesant pentru mine în a face o comparaţie cu presa franceză şi cu presa din alte ţări.





Comentarii