"O iubeam" numai bună de citit

            Am primit o altă carte în dar. Am să fac o obişnuinţă cu toţi cei dragi- să-mi dea cărţi dacă vor să mă bucure. Nu mereu, pentru că am nevoie şi de chiţibuşuri care îmi fac viaţa diferită.

Coperta unui volum apărut în Franţa
            O iubeam este scrisă de franţuzoaica Anna GAVALDA şi volumul expiră...la propriu...naturaleţe literară! Se citeşte repede şi cu melancolia la vedere, mai ales pentru femeile singure, cred (...) Am văzut că o relaţie dintre o noră şi un socru nu este tocmai relativă. Îşi pot împărtăşi eşecurile, minciunile, laşităţile, dar şi sacrificiile ca pe nişte destăinuiri tabu, cu reţineri pe alocuri. Frustrare peste tot.

           Haideţi să vă zic ceva tare din carte: putem face să existe lucruri la care nici nu putem visa. Aţi visat vreodată trandafirul pulpa nimfei emoţionate? Eu-nu. am început să mi-l imaginez. e un trandafir aproape de velur, gras, dar cu o tulpină sensibilă, care tremură la privirea mea. Incă ceva. Ca să ne facem existenţa mai frumoasă atunci când ni se duc la fund corăbiile, putem inventa că vinul cumpărat de la chioşc este din podgoria Jos tristeţea.

             Apoi:
- orice întâlnire este cea mai bună ocazie de a fi sinceri la un pahar
- orice bărbat trebuie convins că e o chestiune de educaţie în a nu plânge în faţa unei femei
- sunt şi oameni care nu ştiu să se facă iubiţi
- se tot vorbeşte de durerea celor care rămân, dar te-ai gândit vreodată la durerea celor care pleacă?

Titlul original în franceză: Je l'aimais



foto: www.elle.fr
Anna Gavalda s-a născut pe 29 decembrie 1970 la Boulogne-Billancourt. Este văzută drept cea mai promiţătoare romancieră contemporană din Franţa.

Volume publicate:
  • Aș vrea să mă aștepte și pe mine cineva, Le Dilettante 1999.
  • O iubeam, Le Dilettante 2002.
  • 35 de kilograme de speranță, Bayard Jeunesse 2002.
  • Împreună, Le Dilettante 2004.
Ediţia tradusă în limba română de Constanţa Ciocârlie a apărut în 2003 la editura Polirom. S-a distribuit şi cu Ziarul de Iaşi.

Comentarii