De ce să mergem la operă ?


Tu mergi la spectacole de operă? Eu când am mers pentru prima dată la operă, ţin minte, eram în primul an la facultate. Am văzut Lucia di Lammermoor. A fost iniţierea. Apoi a urmat perioada de acomodare. Ce înseamnă acomodare: mergi la toate spectacolele la care ai posibilitatea să mergi, te documentezi în prealabil cât de puţin şi  le înghiţi frumos.Asculţi până ajungi să ai o fineţe pentru asta, o fineţe de începător. Dacă ar fi un abecedar al culturii, aş fi de acord să scrie aşa ceva. Am avut momente în care urechea mea nu avea reacţie imediată, dar am stat şi m-am gândit să accept şi ceea ce nu înţeleg. Ascultând repetat, înţelegi.

Am văzut anul trecut TOSCA la Iaşi. Acum am avut posibilitatea să revăd opera, dar, de această dată, sub dirijarea lui Tiberiu Soare. A fost o altă abordare. Am observat asta la detalii, la muzicalitatea dramei puse în scenă. Tiberiu Soare este un dirijor, la prima vedere, foarte energic. Tinereţea sa iese în relief chiar şi în ceea ce vede publicul la operă. Vă recomand TOSCA şi vă mai recomand experimente culturale. Repetiţia este ineteresantă şi poate naşte creativitate.

Trei  motive pentru care să mergi la operă:

  • poţi reflecta la povestea din scenă, regăsindu-te sau nu, în firul acesteia;
  • poţi vedea cum tot ce-i nou e vechiul bine uitat;
  • simţi reverberaţii pe care acasă nu le poţi avea.
Dacă ai şi tu un motiv, aştept cu drag.

Sursă foto: http://www.classicalarchives.com/index.html 


Comentarii

Trimiteți un comentariu