Cu un Strasbourg mai aproape

Oraşul îţi poate apărea ca un cadou vintage dupa aproape trei ore de drum sec de la Frankfurt. Un drum sec, dar bun. Îmi apare la orice mişcare o nou imagine a Strasbourg-ului pe care am iubit-o acolo. Da, am iubit imagini pentru că nu am avut timp să mi le adopt ca pe nişte trăiri propriu-zise. Am savurat paşii, am respirat un aer calm, am admirat oameni adevăraţi.

Imagini infailibile din Strasbourg:

1. Străzi fără pic de afiş, panou sau reclamă. Dacă vroiai să îţi dai seama în faţa a ce fel de cabinet medical stai, trebuia să citeşti plăcuţa superb gravată ca o chestie vintage de preţ.

2. Oameni calmi, care nu-şi dezlipesc ochii de carte nici pe trecerea de pietoni. Ăsta nu e neapărat un lucru bun, dar e fain de tot.

3. Multe, multe biciclete. Oameni mulţi pe biciclete, oameni care îşi educă fiii şi fiicele pe bicicletă.

4. Toate instituţiile europene care-ţi emană un fel de inspiraţie birocratică. Paradox bun.

5. Spaţiile verzi sunt spaţii verzi.

6. Mall-ul nu e mall.

7. Trecerile de pietoni respectă bicicliştii.

8. Prin croissant-ul, ziarul şi cafeaua de dimineaţă poţi vedea o lume întreagă fără banalul la un click distanţă.

9. Totul se plăteşte. Nu există free wireless.

10. Poţi vedea matinalul France 2 ca pe ceva foarte plăcut şi util.
__________________________________________________________________________

Imaginile nu au surprins chiar infailibilul, dar mă voi reîntoarce pentru asta. Poate rămân.



















Comentarii