Eu mă tund

Aveam 6 ani și mai aveam  și o neînțelegere pentru distinsele doamne, care nu-și tundeau fetițele, tocmai pentru că o fetiță nu se tunde. Ideea că-ți sluțești bunătate de fetiță dacă o tunzi, mi se părea aberantă, comunistă și închisă. Mă dispera, mă zăcea pînă la refuz și... mă tundeam.

Am o mamă deschisă la minte cînd vine vorba de schimbări. Eram o Amelie a familiei. Aveam multe momente în care eram mai matură decît mă făceau să par bretonul și lungimea părului. Așadar, nu contează cît de lung ai părul (...)

Bobul meu era drăguț și invidiat de săracele colege, care nu îndrăzneau măcar să se gîndească la o tunsoare. Cel mult la o tăiere de vîrfuri. Și ce se mai lăudau cînd își luau un pic din vîrfurile arse de soare. Ele spuneau că după aceea creștea mai sănătos. Așa vedeau la televizor. Mai aveau un motiv pentru care nu se tundeau. Erau îngrijorate de ce fel de coafură vor avea la serbările penibile organizate de Anul Nou sau 8 martie.

De aici, durerea mea față de aparențe. Am crescut printre ele și, cîteodată, cu ele. Impusă fiind.

Acum am 23 și urăsc la fel de mult femeile care se tund doar pentru a revigora cît de cît firul de păr. Ele nu se redescoperă, nu se relaxează, nu se cunosc. Sunt fade. Nu-și permit să fie privite și altfel. Chiar există snoabele alea, care nu se tund ca să nu umble la seriozitatea feței sau la imaginea personalității lor. Obsesia lor este să nu fie, care cumva, diferite. Hai, globalizați-vă. Ieșiți din același ou. Majoritatea. E ca și în cazul acelora care nu se machiază. Ele spun că nu folosesc fond de ten pentru că le îmbătrînește fața. Va fi mai îmbătrînită dacă nu e îngrijită. Și, credeți-mă, machiatele se îngrijesc mai mult decît fadele.

Reinventați-vă! Încercați schimbarea. Ignorați oamenii obișnuiți. Există, trăiesc pe lîngă noi. Și încă foarte mulți. Citiți cărți și tundeți-vă.

Dacă nu vă iese, luați de aici o rețetă:

Se ia una bucată femeie fadă.
Se duce la cea mai apropiată unitate de coafare.
Se face schimbarea după caz, fără kitsch. (a se vedea pe stradă și în dicționar ce înseamnă kitsch).
Apoi luați fata, pe jumătate schimbată, o îngrijiți cu parfum, loțiuni și machiaj.

Atenție. Prea multă preocupare poate da în diverse lucruri banale.

Pericol. Vă puteți pierde soțul, bărbatul sau amantul din cauza fricii de eșec. Fiți voi înșivă! Nu vedeți că sunteți o sută și toate la fel? Păi te saturi să mănînci la restaurante diferite aceeași ciorbă de vită. Eliberați-vă de limite. Schimbați măcar recipientul pentru sarea pe care o adăugați la ciorbă.

Ah, nu ne mai priviți din colțul ochiului.

Comentarii