Giselle si moartea frumoasă


Despre moarte, impecabil

De mică, vedeam, cu sau fără voia mea, spectacole şi concerte făcute de ruşi, la posturile de televiziune ruseşti, bien sur. Erau impecabile. Mereu îi auzeam pe-ai mei vorbind la masă despre stăruinţa ruşilor de a face din orice spectacol, o bijuterie. 

Lumini, sunet, scenă, ţinuta, atitudine, show, machiaj, costume, dans (...) Toate, făceau deliciul a cel puţin două ore de bună simţire în faţa ecranului de sticlă. Despre toate astea mi-am amintit azi la baletul "Giselle". Am simţit organizarea maestrului Motovilov, implicarea lui. Giselle ne-a aratat că metafora mişcărilor nu se face de dragul esteticului, ci de dragul simţurilor. Asta, mulţumită balerinei Roua Răuţ, care şi-a construit o Giselle pentru sufletul ei, pentru adrenalina perfectă de pe scenă.

Costumele sunt geniale. Opera deschide o stare de lux, o stare care te face să îţi creezi o lume puţin pretenţioasa. Nu e rău deloc, odată ce îţi educă şi orgoliul.

Dirijarea maestrului Adi Morar m-a făcut să unesc momentele în care era o pauză între scene. Liniştea baghetei pregătea, de fapt, furtuna imaculată a morţii. 

La operă ai timp să mori frumos, să mori dansând, să mori cântând, să mori frumos, dar să revii negreşit.

Comentarii