Dragoste, virtute, altruism, ispită, sex şi raţiune

Nu m-ai întrebat niciodată, dar eu îţi răspund. Aşa e când ţii la ceva. Bine că nu eşti un trofeu, dar pe alocuri,
aşa te-am simţit.Am să spun nişte clişee acum.


Bărbaţii vor să fie prima dragoste pentru femeile lor, iar femeile vor să fie ultima dragoste pentru bărbaţii lor. Sunt stupefiată de asemenea clişee. Asta pentru că dragostea devine egoistă aici, or nu asta e esenţa, aşa cum e descrisă ea în Biblie, în Banchetul lui Platon sau alte cărţi de căpătâi despre dragoste.


Păi, cum, dragii mei, să vreţi să fiţi primii? Nu se poate. Dragostea e frumoasă dacă e altruistă. Iubeşte, nu aştepta să condiţionezi întâi.

Apoi, când eram mică, mi se inducea, prin diferite moduri, direct sau indirect, ideea virginităţii femeii la căsătorie. Realizez acum, eu pentru mine, că acestea fac parte din construcţiile sociale. Oi fi greşind, însă aşa cred. Păi contează un nenorocit de act sexual consumat pe furiş sau cu nesimţire pe de-a-mbrăcatelea, uneori?

Uneori, raţiunea e bătută de ispită, aşa că faceţi-vă buni pentru că asta cultivă dragostea adevărată- bunătatea, virtutea şi altruismul. Acceptaţi persoana de lângă, faceţi-o şi mai bună sau ajutaţi-o să se ridice la un nivel al virtuţii sus-numite.

Cu drag,

fără raţiunea de etică de jurnalist.

Doar cu una de om.

Comentarii