Iaşii marilor iubiri

Citeam odată că e bine să scrii doar despre ceea ce trăieşti sau ai trăit vreodată. Altfel, cum să dai din tine sentimentul, fără de care, cititorul nu poate fi acaparat? Aşa scria, pare-mi-se, Stephen King în Misterul regelui, care pe care o recomand oricărui elev sau student creativ în ale scrisului.

Oana Lazăr
Azi scriu despre Iaşii marilor iubiri. Oana Lazăr este jurnalist la TVR Iaşi. Am crescut De mînă cu Oana , chiar dacă eu mă aflam de partea cealaltă a Prutului, doar în faţa unei sticle colorate. Plimbările cu gust ale Oanei prin Iaşi, poveştile cu nesaţ despre Iaşi, oamenii frumoşi pe care-i dezvăluia la televizor, mi-au permis să visez şi să-mi doresc, încă de pe la 10 ani, să ajung în Iaşii marilor iubiri.



Astăzi mă răsfăţ cu patru poveşti documentate frumos, reconstituite pe alocuri, povestite cu o voce inconfundabilă. Oana are vocea unei femei pe care nu trebuie s-o vezi neapărat la faţă ca să-ţi dai seama cum e. Vocea spune mai multe decît ar vrea ea, poate.

Aşadar:

  • Sarah Bernhardt la Iaşi
  • Elena Cuza, Doamna din umbră
  • Haricleea Darclee, Privighetoarea Carpaţilor
  • Marinarii de la Iaşi, cu Mariana Păvăloiu
Toate aceste filme-document fac parte din primul DVD lansat de TVR Iaşi din seria Iaşii marilor iubiri, emisiune cu acelaşi nume realizată de Oana Lazăr.



Vă avertizez că ceea ce puteţi vedea sub semnătura Oanei Lazăr poate provoca plăcere, dependenţă şi te poate trimite spre o nouă pasiune. După ce am vizionat prima dată povestea Sarei Bernhardt am mers la bibliotecă şi am luat cartea despre viaţa ei. Apoi am tot căutat. Ori asta e menirea unui bun povestitor, în speţă, jurnalist- să te trimită mai departe, să-ţi facă o cărare spre necunoscut.

Comentarii