Scrisoare deschisă către „Papucei”


Dragi Papucei,

N-am să uit momentul când ne-am întâlnit și da, a fost dragoste la prima vedere. Geamul acela de pe strada C. Negri 62, chiar aproape de punctul zero al Iașului, mă chema să intru pentru că era diferit. Totul era asimetric, original până peste poate și mă chemau să mă simt pe picior mare.

N-am să uit primele mele cizme lungi, care-mi erau și șosete, și bucăți de pantalon, și genunchere, și o bucată de minimalism necesar. Voi sunteți rezultatul pasiunii unui spirit cu totul special, căruia îi place să vadă lumea altfel, nu numai după forme standardizate și modele atât de „bătucite” de vreme. Cred că v-ați născut din nevoia creatorului vostru de aschimba lumea. Un pic. Ajunge. Acel pic schimbă mai mult decât v-ați putea imagina, pentru că el se înmulțește dacă este hrănit sănătos, cu vitamina potrivită – aș numi-o Vitamina O (originalitate). Se pare că-i merge de minune în ritmuri provocatoare, care pur și simplu, inspiră la un mers de star de Hollywood.

PAPUCEI DE FILM LA SFR
După ce ne-am cunoscut, a urmat perioada de împrietenire, care a fost cu filme, ca-n filme. Serile Filmului Românesc din 2017 a avut semnătura Papucei pe ediție, de întreba toată floarea vestită a invitaților de la București: „Am înțeles că la Iași, la SFR, au și pantofi personalizați?” 

Ați fost purtați între două filme și-o acfea, între două reconstituiri de Cannes și-un Palme D’Or, între două filme de copii și-un thriller românesc. Vocea filmelor v-a purtat peste tot în lume, povestind și lăudându-vă, pentru cât sunteți de zglobii și „punctați”, însemnați. Ați marcat o perioadă de început a unei prietenii frumoase, care merită din plin ceea ce cineva a numit Îngerul pantofilor. Iar dacă mai există unii care spun că nu contează cu ce te-ncalți, atunci am să-i trimit la marii oameni care spuneau că poți cunoaște un om doar prinvindu-i pantofii. Și-am să-l trimit să vadă și Sabrina, unde Audrey Hepburn spune totul despre asta și ceva-n plus.


Cu drag,
Purtătoarea-de-pantofi-cinematografici

Elfy
P.S.: tocmai am făcut un pact cu Primăvara, să vină mai repede, să lase ploile la o cafea, ca să pot purta noii Papucei Elfy, cu care dacă aș intra în Balshoi, m-ar trimite direct pe scenă. Iar dacă m-ar vedea Jean Pierre Jeunet cu ei, m-ar face film. Iar eu i-aș spune că am de făcut o plimbare importantă cu un fel de pantofi ai copilăriei, dar care au și ceva de doamnă, mereu.



echipa SFR 2017, cu Papucei

SFR 2017, cu actorul Costel Cașcaval, CPU Iași



Comentarii